Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 26.03.2026 18:52

Dome noraida ierosinājumu pārskatīt lēmumu par Jēkabpils novada skolu reformu 70

Dome noraida ierosinājumu pārskatīt lēmumu par Jēkabpils novada skolu reformu
Skatīt video

“Deputāti ir tautas kalpi, tikai šobrīd tie kalpi ir aizmirsuši, kas ir viņu kungs,” tādu kritiku pēc šodienas Jēkabpils novada domes sēdes pauda skolēnu vecāki un citi kopienu pārstāvji. Iedzīvotāji portālā Manabalss.lv savākuši jau 1356 parakstus, aicinot pārskatīt šā gada 26. februāra domes lēmumu par Jēkabpils novada skolu reformu. Tomēr domes deputātu vairākums lēma pret pārskatīšanu.

Dignājas un Dunavas kopienu pārstāve Ieva Dreimane uzsver, ka lēmums pieņemts bez pietiekama izvērtējuma un sabiedrības iesaistes: “Ir jāveido darba grupa, kurā mēs esam iesaistīti, un jāizstrādā kompromisa variants. Ja būtu informācija, kāpēc ir tāds lēmums, pamatojošs ar papīriem, datiem un aprēķiniem... Uzrādiet! Bet tas nav parādīts. Viņi mums tikai saka, ka ir.”

Turpretī domes vadība uzsver, ka neesot iemesla lēmumu pārskatīt, jo skolu tīkla izveidē sabiedrība esot bijusi iesaistīta.

“Es uzskatu, ka tas viss ir darīts,” saka Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis. “Mēs bijām katrā skolā. Tas nebija lēmums, par ko mēs neziņojām iepriekš, tas bija runāts no oktobra. Katra mācību iestāde tika apmeklēta ar visu paskaidrojumu. Es neredzu, ko mēs vairāk varam izdarīt.”

Atbilstoši plānotajai reformai sešās Jēkabpils novada vietās tiks likvidēts pamatizglītības posms, bet divās vietās – vidējās izglītības posms. Domes lēmumu šobrīd izvērtē Izglītības un zinātnes ministrija, kas pieprasījusi vietvarai skaidrojumus.

“Mums līdz galam nav pārliecības par skolu, tajā skaitā, divu vidusskolu tālākā mācību procesa īstenošanas atbilstību labākajām bērnu un skolotāju interesēm. Mēs lūdzam pašvaldību arī precizēt jautājumu par komunikāciju un saziņu ar sabiedrību,” informē Izglītības un zinātnes ministrijas Vispārējās izglītības departamenta direktors Rūdolfs Kalvāns.

Viņš piebilst, ka ministrijas gala atbilde par lēmuma atbilstību varētu būt aprīļa vidū. Ja ekspertiem kāds no lēmuma punktiem šķitīs neatbilstošs mācību procesa labākajām interesēm vai radīs aizdomas par mācību kvalitātes pasliktināšanās riskiem, tad pastāv iespēja konkrēto lēmuma daļu nesaskaņot.

Par to, vai lēmums negatīvi neietekmēs bērnu labbūtību, bažas paudis arī Tiesībsarga birojs atbildes vēstulē vecākiem.

“Nav saskatāms, ka pašvaldība, pieņemot lēmumu par izmaiņām izglītības iestāžu tīklā, būtu veikusi savlaicīgu un uz bērnu orientētu interešu izvērtējumu,” vēstulē raksta Tiesībsarga biroja Bērnu tiesību nodaļas vadītāja Laila Grāvere. “[..] Lūdzu Jēkabpils novada pašvaldību līdz 2026. gada 22. aprīlim skaidrot, kā turpmāk tiks nodrošināta izglītības ieguve Dignājas pamatskolas un Sūnu pamatskolas (Atašienē) skolēniem pēc skolas slēgšanas, jo sevišķi attiecībā uz izglītības programmu pēctecību un transporta nodrošinājumu atbilstoši bērnu tiesībām uz atpūtu un brīvo laiku.”

Ne valsts iestāžu bažas, ne vecāku protesti neatturēja deputātus balsot pret lēmuma pārskatīšanu. No 18 deputātiem, kas piedalījās sēdē, pret balsoja 12 deputāti: Raivis Ragainis, Aija Vetere, Kārlis Stars, Alfons Žuks, Rita Audriņa, Elīna Bataraga, Jānis Kapačs, Ilona Mitre, Kristaps Nenišķis, Ilmārs Luksts, Jānis Striks un Daina Kalve.

Par lēmuma pārskatīšanu balsoja pieci deputāti: Ainis Čāmāns, Aivars Vanags, Elīna Serkova, Leonīds Salcevičs un Ruslans Bajārietis. Savukārt Ilona Salmiņa balsojumā nepiedalījās.

“Kad uzstājās kopienu pārstāvji, varēja redzēt, ka vispār netiek klausīts,” saka Zasas vidusskolas vecāku padomes priekšsēdētājs Guntars Babāns. “Ir sajūta tāda, ka visiem jau ir sarunāts: “Lai mūs neietekmētu, mēs labāk neklausāmies, darām blakus lietas, skatāmies telefonos.””

Iedzīvotāji plāno turpināt cīnīties par savu taisnību valsts līmenī – rakstīt Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai, aicinot apturēt domes lēmumu par skolu reformu. Dažas skolas plāno iesniegt prasību tiesā. Tāpat tiek apsvērta arī kardinālāka rīcība.

“Vasarā paies gads, kopš jaunā pašvaldība [domes sasaukums] ir sākusi strādāt, un pēc gada ir jau iespējams referendums par pašvaldības atlaišanu. Mēs esam šim noskaņoti,” teic Atašienes kopienas pārstāve, kādreizējā Atašienes vidusskolas direktore Dace Broka.

Šobrīd domes lēmums paredz izmaiņas Jēkabpils novada skolu tīklā veikt līdz šā gada 25. augustam.

Sandra Paegļkalne

v
viszinis 26.03.2026 19:28
Samaziniet algas, piemaksas, prēmijas - darbinieku (nevajadzīgo) skaitu pašvalsdībā ... un nauda skolu uzturēsanai atradīsies! Nožēlojams, Tu esi Ragainis un tavi kājslauķki ... Iesaku tomēfr padomāt par Latvijas laukiedm ...
O
Osis 27.03.2026 02:09
Būs jau man tev vien jāpiekrīt par to ka jāsāk būtu ar samazināšanu pašā augšā un domes ēkā, kur ir daudz liekēžu bez kuriem noteikti varētu iztikt, bet vieglāk un ātrāk ir sākt no otras puses!
m
morāle 31.03.2026 23:22
Par laukiem domās uzņēmēji (lauksaimnieki) vai vienkārši tā sabiedrības daļa, kam tas ir dzīvesveids. Un šeit ir svarīga dzīvības artērija -ceļš. Par to ir jācīnās. Nebūsim iluzori -nebūs rokas stiepienā ne skola ne ārsts. Un darba vietas var radīt tikai uzņēmīgi cilvēki. Ja tādu nav- tad nekā....
e
es no malas 26.03.2026 19:37
Paskatoties domes sēdi kauns paliek, deputāti sēž skatās telefonos, kad citi runā, žāvājas. Paskatoties citu novadu domes sēdes reti kad tā notiek...Izskatās, ka deputātiem galīgi nekas neintresē, domā, ka visu varenie, cik esmu skatījies daļa deputātu, kā sarunājuši nospiež vienādi pogas. Vislabākais, kas varētu būt tas ir referendums, nav ko sēdēt tādiem ,kas ar domes priekšēdētāju priekšgalā sēdē gandrīz vai guļ vai kārto savas privātās lietas telefonos. Paskataties deputāti kā izskataties domes sēdē no malas ierakstā...
J
Jēkabpils laiks 26.03.2026 20:02
Jūs skatījāties to pašu sēdi ko es? Man bija kauns skatīties un klausīties kā uzvedās Atašienes un Rubenes pārstāves. Vispār nekādas ētikas un saprašanas par to kur atrodas un ko runā. Ja tādi ir vietējo kopienu labākie pārstāvji un runātāji, tad nu tiešām ar izglītības līmeni laukos kaut kas nav kārtībā. Dignājas pārstāve vienīgā ļoti saturīgi un argumentēti pauda savu viedokli. Par pārējām dāmām kauns.
e
es no malas 26.03.2026 20:23
Jēkabpils laiks rakstija: Jūs skatījāties to pašu sēdi ko es? Man bija kauns skatīties un klausīties kā uzvedās Atašienes un Rubenes pārstāves. Vispār nekādas ētikas un saprašanas par to kur atrodas un ko runā. Ja tādi ir vietējo kopienu labākie pārstāvji un runātāji, tad nu tiešām ar izglītības līmeni laukos kaut kas nav kā..
Tante no pagasta parunāja, ko no viņas prasīt, tā nav deputāte... bet deputāti tā gandrīz vai katrā sēdē telefonos, it kā kaut kur, kas degtu, jo privātās lietas pirmajā vietā vai cits snauž... PASKATATIES DOMES SĒDES...
J
Jēkabpils laiks 26.03.2026 20:38
es no malas rakstija: Tante no pagasta parunāja, ko no viņas prasīt, tā nav deputāte... bet deputāti tā gandrīz vai katrā sēdē telefonos, it kā kaut kur, kas degtu, jo privātās lietas pirmajā vietā vai cits snauž... PASKATATIES DOMES SĒDES...
Tā runāja ilggadēja Atašienes skolas direktore un izbijusi deputāte. Gluži par tanti no pagasta nenosauksi.
e
es no malas 26.03.2026 21:12
Jēkabpils laiks rakstija: Tā runāja ilggadēja Atašienes skolas direktore un izbijusi deputāte. Gluži par tanti no pagasta nenosauksi.
Kas to zina par bijušo deputāti, bijusī ir bijusī , ko viņa darīja vai dara, neko tāda tante neizsaka nevienam....runa ir par pašreizējo novada domes tēlu, un amatpersonām, kas pieņem lēmumus snaužot domes sēdēs, vai sēžot telefonos...droši vien pārstrādājušies ....
L
Lil 26.03.2026 21:18
Jēkabpils laiks rakstija: Jūs skatījāties to pašu sēdi ko es? Man bija kauns skatīties un klausīties kā uzvedās Atašienes un Rubenes pārstāves. Vispār nekādas ētikas un saprašanas par to kur atrodas un ko runā. Ja tādi ir vietējo kopienu labākie pārstāvji un runātāji, tad nu tiešām ar izglītības līmeni laukos kaut kas nav kā..
Pilnīgi piekrītu! Vai tiešām šo skolu pārstāvjiem šāda pārstāvniecība ir pieņemama? Tas tiešām ir jūsu attieksmes spogulis? Viens ir pārstāvēt izglītības iestādi, un viedokli, bet kas cits krist maksimāli zemu šādā interpretācijā.
B
Bet 26.03.2026 21:23
Jēkabpils laiks rakstija: Tā runāja ilggadēja Atašienes skolas direktore un izbijusi deputāte. Gluži par tanti no pagasta nenosauksi.
Uzvedās gan kā prasta tirgus sieva.
Būtu skolā siltu tualeti bērniem sagādājusi savā valdīšanas laikā.
a
anna 26.03.2026 21:36
Jēkabpils laiks rakstija: Tā runāja ilggadēja Atašienes skolas direktore un izbijusi deputāte. Gluži par tanti no pagasta nenosauksi.
Jā runāja kaut ko ne par tēmu un par daudz, un seniem notikumiem, bet sava taisnība kaut kur bija viņai. Bet paskatoties televīzijā sižetu deputāti telefonos skatās, ar domes galvu priekšgalā , kāds snauž...
R
Ruta 27.03.2026 15:44
Jēkabpils laiks rakstija: Tā runāja ilggadēja Atašienes skolas direktore un izbijusi deputāte. Gluži par tanti no pagasta nenosauksi.
Ko gan viņai darīt, jo citādi runājot deputāti nesaprot, izstāstīja patiesību par Ragaiņa kungu.Jums nav kauns par deputātu darbu un meliem, un nav kauns kā amatpersonas uzvedas domes sēdēs.
Z
Zane 26.03.2026 20:26
Man vairâk jautájums.Ká skolas direktore Ilona Salmiņa atturéjas balsoŝaná kad tas skar viņas skolu?
A
Abcdefg 26.03.2026 20:46
Jums laikam galīgi nav izpratnes par darbu pašvaldībā...
T
Tventīns Karantīno 26.03.2026 21:44
Abcdefg rakstija: Jums laikam galīgi nav izpratnes par darbu pašvaldībā...
Diezgan vājš arguments. Mums par to visu izpratnei vispār nebūtu jābūt. Mēs savu algu nopelnam citādos darbos. Un skatamies uz rezultātiem kādus sasnieguši mūsu nodokļu algotie darbinieki. Reālie fakti ir publicētajā iedzīvotāju apmierinātības aptaujā valstspilsētās. Es gan nekādās aptaujās piedalījies neesmu. 😀
S
Santa 27.03.2026 07:29
Já arí biju pársteigta,żel ka skolas direktorei nerúp skola,ber savs krésls.
S
Santana 27.03.2026 07:56
Tieši tāpēc viņa NEDRĪKST piedalīties balsojumā, jo ir ieinteresētā persona.
S
Santa 27.03.2026 09:09
Santana rakstija: Tieši tāpēc viņa NEDRĪKST piedalīties balsojumā, jo ir ieinteresētā persona.
Bet runát un aizstavét savu skolu viņa taću var.
E
Evita 26.03.2026 20:28
Neredzu nekádu iesaisti skolas direktori śajâ jautajumâ,noteikti pateikts klusét un vis.
O
Observer 26.03.2026 20:30
Demokrātija nestrādā.
T
Tventīns Karantīno 26.03.2026 20:36
Gabaliņš šķiņķa ārpus vilku bara pienākas tikai pirms vēlēšanām. Pēc vēlēšanām zelējiet to kas paliek pāri pēc sadales barā.
Tūlīt būs Saeimas vēlēšanas, aktivitāte jau ir stipri jūtamāka. Cilvēki ar svarīgi nopietnām sejām pacēluši dibenus un ir gatavi paskatīties tālāk par restorāna šķīvja malu. 🙂 Bet ne ilgi.
Z
Zivis no dīķa 26.03.2026 20:51
Raganiņa attieksme ir acīmredzama - visvājākais pilsētas mērs Jēkabpils vēsturē.
K
Kā variants 27.03.2026 06:53
Vājākais!? Viņam ir apzināta rīcība!
V
Vietējais 26.03.2026 21:15
Izskatās,ka to skolu liktenis ir izlemts neatgreziniski.Tā cīņa par skolu eksistenci bija jāsāk daudzus gadus atpakal.Bez skolu slēgšanas apkārt ir vēl vesels kalns sāpīgu problēmu ,kuras agrāk vai vēlāk samilzīs un sāpīgi skars katru,vēl smagāk kā šodienas problēmas.Nevienam nav jāatgādina,kas valsti vada pēdējos 15 gadus,kuri ir tie,kas radijuši tādu situāciju valstī.Tie ,kuri uzskata ,ka viss ir labi un pareizi,rudenī var balsot par šodienas valdniekiem.Tiem,kuri saprot,ka valsts ir galīgās auzās,būs iespēja situaciju valsti mainīt.Ja situācija mainīsies valstī,arī pašvaldībās daudz kas sakārtosies.
O
Osis 27.03.2026 02:05
Viss jau ir pareizi, bet.. par ko balsto, par šleseru? :D
V
Vietējais 27.03.2026 08:27
Osis rakstija: Viss jau ir pareizi, bet.. par ko balsto, par šleseru? :D
Na visu savu pastāvēšanas laiku ir grāvuši v.ekonomiku.Vienigais pozitivais,viņi ir cīnījušies par latviešu valodu.As,tie praktiski tikai par5 kapeikām labāki par vienotību.Es personīgi par LPV,tas ir par Šleseru.Paklausies viņu,Liepiņu,Zivtiņu,Balodi,Krapāni u.c.viņi vienīgie adekvātie.Viņi piedāvā reālus risinājumus ekonomikas glābšanai,vienīgie,kuri tautai atdotu 2.pensija līmeņa naudu,ko kaimiņvalstis jau izdarījušas.Rīgā p.v.viņi bija pirmie.Labi panākumi būs arī Suverēnai varai ,Rīgas piemērs,iespējams jaunajai saskaņai.Es par to,lai Latvijā attīstitos ekonomika,tas ir lai būtu nauda ceļiem,soc.vajadzībām un lai nebūtu KARA.
S
Skabarga 27.03.2026 08:32
Vietējais rakstija: Na visu savu pastāvēšanas laiku ir grāvuši v.ekonomiku.Vienigais pozitivais,viņi ir cīnījušies par latviešu valodu.As,tie praktiski tikai par5 kapeikām labāki par vienotību.Es personīgi par LPV,tas ir par Šleseru.Paklausies viņu,Liepiņu,Zivtiņu,Balodi,Krapāni u.c.viņi vienīgie adekvātie.Viņi piedāvā..
Tu ar galvu draudzējies?
?
??? 27.03.2026 10:29
Vietējais rakstija: Na visu savu pastāvēšanas laiku ir grāvuši v.ekonomiku.Vienigais pozitivais,viņi ir cīnījušies par latviešu valodu.As,tie praktiski tikai par5 kapeikām labāki par vienotību.Es personīgi par LPV,tas ir par Šleseru.Paklausies viņu,Liepiņu,Zivtiņu,Balodi,Krapāni u.c.viņi vienīgie adekvātie.Viņi piedāvā..
Goda vārds, gatavais Antiņš!
V
Vietējais 27.03.2026 11:33
??? rakstija: Goda vārds, gatavais Antiņš!
???,skabarga,man pie vienas vietas jūsu lētie uzbraucieni,es ar to pašu vieglāk par vieglu varētu atbildēt ar daudz smagākiem vārdiem .Tā kā necenšaties,mani tas neietekmē.Jūs ar to tikai parādiet savu stulbumu un vājumu.Ja jums būtu argumenti,ka man nav taisnība,lūdzu,brīvajā laikā varam publiski padiskutēt.Ja nav,tad velti necenšaties.
?
??? 27.03.2026 12:52
Vietējais rakstija: ???,skabarga,man pie vienas vietas jūsu lētie uzbraucieni,es ar to pašu vieglāk par vieglu varētu atbildēt ar daudz smagākiem vārdiem .Tā kā necenšaties,mani tas neietekmē.Jūs ar to tikai parādiet savu stulbumu un vājumu.Ja jums būtu argumenti,ka man nav taisnība,lūdzu,brīvajā laikā varam publiski p..
Pazīstu lētticības apgaismotos, argumenti tur nestrādā, nemēģināšu
J
Jānis 27.03.2026 13:41
??? rakstija: Pazīstu lētticības apgaismotos, argumenti tur nestrādā, nemēģināšu
Es zinu, kādi ir jūsu argumenti. Vienīgais jūsu arguments ir visus baidīt ar kremli. Tāpēc arī viena daļa pavelkas un sabalso šos prātvēderus, kuriem nekas cits kā Eiropas labumi neinteresē. Pēc tam viņi savelk visur savējos - bīdītājus. Ja nevar tāpat piepildīt kabatas, tad dara tā kā tagad zināmajā krimināllietā par informācijas tehnoloģiju iepirkumiem - nozog. Bet bērniem mums nav naudas. Nav cilvēku laukos, varēs atvērt vēja parkus, lai neviens neprotestē. Vai ne? Tikai nevajag aizmirst, ka dots devējam atdodas. Laiki mainīsies agrāk vai vēlāk!
M
Mamma 26.03.2026 22:18
Mani pamatīgi pārsteidz divas lietas. Kalve kas ir skolotāja un balso par skolu likvidāciju un Bataraga baigā bērnu aizstāve. Tikai ar muti brauc.
T
Tventīns Karantīno 26.03.2026 22:44
Tā vajag. Tā ir pieņemts.Jābūt vienotiem lēmumos ja gribi būt savējais. Arī iekšējam nē ir sava cena, visu var nopirkt un pārdot. Vari būt sistēmas sastāvdaļa un saņemt normālu vidējo valsts statistikas algu.
Š
Šoks 27.03.2026 07:54
Es Jums pilnībā piekrītu! Bataraga vispār - šoks! Likās tik ļoti par bērniem un te... sēž kā ūdeni mutē ieņēmusi, ieliktenis.
Acīmredzami atnākusi uz domi tīri lai saņemtu algu un piekristu visam, ko liek darīt. SAVA VIEDOKĻA šai sievietei nav. Manā skatījumā viņa sevi ir norakusi.
Pirms tam biju nu tik pozitīvās domās par viņu, bet izrādās ka tāds ieliktenis vien ir.
K
Ko ti saki 27.03.2026 13:38
Šoks rakstija: Es Jums pilnībā piekrītu! Bataraga vispār - šoks! Likās tik ļoti par bērniem un te... sēž kā ūdeni mutē ieņēmusi, ieliktenis. Acīmredzami atnākusi uz domi tīri lai saņemtu algu un piekristu visam, ko liek darīt. SAVA VIEDOKĻA šai sievietei nav. Manā skatījumā viņa sevi ir norakusi. Pirms tam biju nu..
Kā nav viedokļa? Viņai visu ir žēl un tik pamet akmeni, lai slīkt.
A
Armands 27.03.2026 04:09
Diemžēl, ka pašvaldības vadībai ir liels Nikolajs uz tautu, tad ir vēl instrumenti: 1. Pārsūdzēšana administratīvā procesa kārtībā, 2. Vēršoties tiesā....Ja ir ko argumentēt. Citādi 1000 vai 2000, vai 5000 balsis ir instruments, kas ir vērā ņemams, bet likums nenosaka, ka tas ir obligāti jāņem vērā.
Citādi diemžēl nabadzība plešas plašumā un ar šo skolu mazināšanas soli, tā pietuvinās vēl straujāk. Tāpat kā nākamā ekonomiskā krīze, kas saaisnāsies šā gada beigās un būs samērā smaga. 2027.gada pavasarī vēl ne tādus brīnumus redzēsiet no pašvaldības.
K
Kā variants 27.03.2026 06:41
Tauta! Jūnijā būu jātaisa referendums. Vēl 3 gadus dzīvot kā neveiksminiekiem, piedodiet, vairs nedrīkst!
L
Laura 28.03.2026 11:15
Ja būs referendums, maz kas paliks no šiem deputātiem, viņiem tad nevajadzēs ne skolas, amatus, lai tik meklē siltad vietas laikus. Jēkabpils deputāti slaveni pa visu Latviju, jo cilvēki sašutuši kam bērni jau sen izmācījušies, pirmākārt jau domes sēde , ko rādīja TV, skats bija drūms uz viņiem paskatoties ko dara sēdē. Ceru, Brokas kundze ir aktīva un būs viena no tām, kas rosinās referendumu. Lai viņai izdodas un tauta viņu atbalstīs.
o
osis 01.04.2026 08:36
Nevar tikt galā ar skolu sistēmas sakārtošanu, lai atkāpjas no saviem amatiem. Citos novados lauku skolas pastāv un nav tur daudz bērniņu un tuvu ir pilsēta, ja salīdzina kur ir Atašiene un Kūkas, tad tuvu gan nav neviena pilsētas skola. Gan jau vecāki grib zināt cikos bērnu no mājām paņems un cikos viņam jāceļas no rīta uz skolu, cikos būs atpakaļ no skolas, cik ceļā pavadīs laika kā būs ēdināšana un daudz ko citu, cik saprotu, tas nekur nav pateikts un cik vispār izmaksās viena bērna mācīšanās citā skolā. Cik dzirdēts tiek pateikts viss būs sakārtots....
K
Kā variants 27.03.2026 06:44
Samazinām vadībai algas uz 800 eiro uz rokas! Un nevajadzēs referenduma, paši aizbēgs! Ja reiz naudas nav, tad sākam ar vadības atalgojuma drastisku samazināšanu. Tas ir neizbēgami! Naudas nav, ejiet mājās! Nav ko sēdēt un vairot melus un bezkaunību!

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->