Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 26.03.2026 18:52

Dome noraida ierosinājumu pārskatīt lēmumu par Jēkabpils novada skolu reformu 70

Dome noraida ierosinājumu pārskatīt lēmumu par Jēkabpils novada skolu reformu
Skatīt video

“Deputāti ir tautas kalpi, tikai šobrīd tie kalpi ir aizmirsuši, kas ir viņu kungs,” tādu kritiku pēc šodienas Jēkabpils novada domes sēdes pauda skolēnu vecāki un citi kopienu pārstāvji. Iedzīvotāji portālā Manabalss.lv savākuši jau 1356 parakstus, aicinot pārskatīt šā gada 26. februāra domes lēmumu par Jēkabpils novada skolu reformu. Tomēr domes deputātu vairākums lēma pret pārskatīšanu.

Dignājas un Dunavas kopienu pārstāve Ieva Dreimane uzsver, ka lēmums pieņemts bez pietiekama izvērtējuma un sabiedrības iesaistes: “Ir jāveido darba grupa, kurā mēs esam iesaistīti, un jāizstrādā kompromisa variants. Ja būtu informācija, kāpēc ir tāds lēmums, pamatojošs ar papīriem, datiem un aprēķiniem... Uzrādiet! Bet tas nav parādīts. Viņi mums tikai saka, ka ir.”

Turpretī domes vadība uzsver, ka neesot iemesla lēmumu pārskatīt, jo skolu tīkla izveidē sabiedrība esot bijusi iesaistīta.

“Es uzskatu, ka tas viss ir darīts,” saka Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis. “Mēs bijām katrā skolā. Tas nebija lēmums, par ko mēs neziņojām iepriekš, tas bija runāts no oktobra. Katra mācību iestāde tika apmeklēta ar visu paskaidrojumu. Es neredzu, ko mēs vairāk varam izdarīt.”

Atbilstoši plānotajai reformai sešās Jēkabpils novada vietās tiks likvidēts pamatizglītības posms, bet divās vietās – vidējās izglītības posms. Domes lēmumu šobrīd izvērtē Izglītības un zinātnes ministrija, kas pieprasījusi vietvarai skaidrojumus.

“Mums līdz galam nav pārliecības par skolu, tajā skaitā, divu vidusskolu tālākā mācību procesa īstenošanas atbilstību labākajām bērnu un skolotāju interesēm. Mēs lūdzam pašvaldību arī precizēt jautājumu par komunikāciju un saziņu ar sabiedrību,” informē Izglītības un zinātnes ministrijas Vispārējās izglītības departamenta direktors Rūdolfs Kalvāns.

Viņš piebilst, ka ministrijas gala atbilde par lēmuma atbilstību varētu būt aprīļa vidū. Ja ekspertiem kāds no lēmuma punktiem šķitīs neatbilstošs mācību procesa labākajām interesēm vai radīs aizdomas par mācību kvalitātes pasliktināšanās riskiem, tad pastāv iespēja konkrēto lēmuma daļu nesaskaņot.

Par to, vai lēmums negatīvi neietekmēs bērnu labbūtību, bažas paudis arī Tiesībsarga birojs atbildes vēstulē vecākiem.

“Nav saskatāms, ka pašvaldība, pieņemot lēmumu par izmaiņām izglītības iestāžu tīklā, būtu veikusi savlaicīgu un uz bērnu orientētu interešu izvērtējumu,” vēstulē raksta Tiesībsarga biroja Bērnu tiesību nodaļas vadītāja Laila Grāvere. “[..] Lūdzu Jēkabpils novada pašvaldību līdz 2026. gada 22. aprīlim skaidrot, kā turpmāk tiks nodrošināta izglītības ieguve Dignājas pamatskolas un Sūnu pamatskolas (Atašienē) skolēniem pēc skolas slēgšanas, jo sevišķi attiecībā uz izglītības programmu pēctecību un transporta nodrošinājumu atbilstoši bērnu tiesībām uz atpūtu un brīvo laiku.”

Ne valsts iestāžu bažas, ne vecāku protesti neatturēja deputātus balsot pret lēmuma pārskatīšanu. No 18 deputātiem, kas piedalījās sēdē, pret balsoja 12 deputāti: Raivis Ragainis, Aija Vetere, Kārlis Stars, Alfons Žuks, Rita Audriņa, Elīna Bataraga, Jānis Kapačs, Ilona Mitre, Kristaps Nenišķis, Ilmārs Luksts, Jānis Striks un Daina Kalve.

Par lēmuma pārskatīšanu balsoja pieci deputāti: Ainis Čāmāns, Aivars Vanags, Elīna Serkova, Leonīds Salcevičs un Ruslans Bajārietis. Savukārt Ilona Salmiņa balsojumā nepiedalījās.

“Kad uzstājās kopienu pārstāvji, varēja redzēt, ka vispār netiek klausīts,” saka Zasas vidusskolas vecāku padomes priekšsēdētājs Guntars Babāns. “Ir sajūta tāda, ka visiem jau ir sarunāts: “Lai mūs neietekmētu, mēs labāk neklausāmies, darām blakus lietas, skatāmies telefonos.””

Iedzīvotāji plāno turpināt cīnīties par savu taisnību valsts līmenī – rakstīt Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai, aicinot apturēt domes lēmumu par skolu reformu. Dažas skolas plāno iesniegt prasību tiesā. Tāpat tiek apsvērta arī kardinālāka rīcība.

“Vasarā paies gads, kopš jaunā pašvaldība [domes sasaukums] ir sākusi strādāt, un pēc gada ir jau iespējams referendums par pašvaldības atlaišanu. Mēs esam šim noskaņoti,” teic Atašienes kopienas pārstāve, kādreizējā Atašienes vidusskolas direktore Dace Broka.

Šobrīd domes lēmums paredz izmaiņas Jēkabpils novada skolu tīklā veikt līdz šā gada 25. augustam.

Sandra Paegļkalne

R
Return 29.03.2026 07:48
Bija foto sasaukuma sākumā.
Neskati vīru no cepures.
Un kā vēl skati!!!
J
Jautājums 28.03.2026 21:09
Kur palikusi Kļaviņu Līga? Penšuku saietus apmeklē, bet te ? Viņa taču ir kādas komisijas vadītāja, kas atbild pa skolām tai saeimā.
V
Vecāks 28.03.2026 08:12
Kāpēc jāslēdz bija 2.vidusskola- vidusskolas posms? Kā Vetere runāja - skolām vajag skolotājus ar pilnu slodzi, atbalsta personālu -ar pilnu slodzi. Tas viss 2.vidusskolā ir. Un ja runā par nepietiekamo bērnu skaitu šajā posmā, tad nepietiekams skaits ir pilnīgi visās novada vidusskolās, izņemot ģimnāziju. Skola, kurā nācās 1500 bērni un ieguldīti miljoni.
v
viszinis 28.03.2026 15:39
Slēdz ar domu nākotnē. Ar laiku Valsts ģimnāzijai pietrūks izglītojamo. Iztrūkumu nosegs uz 2.vidusskolas rēķina ! Tā, piemēram rīkojas arī Preiļos - glābj ģimnāziju ...
V
Vecāks 28.03.2026 18:43
viszinis rakstija: Slēdz ar domu nākotnē. Ar laiku Valsts ģimnāzijai pietrūks izglītojamo. Iztrūkumu nosegs uz 2.vidusskolas rēķina ! Tā, piemēram rīkojas arī Preiļos - glābj ģimnāziju ...
Kāpēc 2.vsk.jābūt glābējai? Ģimnāzijai vajadzētu domāt par izglītības kvalitāti. Katrs otrais ģimnāzists apmeklē privātskolotāju.
T
Tventīns Karantīno 28.03.2026 20:54
Vecāks rakstija: Kāpēc 2.vsk.jābūt glābējai? Ģimnāzijai vajadzētu domāt par izglītības kvalitāti. Katrs otrais ģimnāzists apmeklē privātskolotāju.
Nu re kur viens labs cilvēks beidzot uz viena viļņa. Par tiem privātskolotājiem. Tas viss ir tikai izmaiņu sekas izglītības sistēmā. Negribam palielināt algas skolotājiem, - ok, mazliet atslogojam un nometam daļu sloga uz vecākiem. Tā tas šobrīd skolās arī notiek. Otrajā klasē sīkajam norunā mācību stundu kā augstskolā, un še tev rinda mājasdarbi mājās. Ēē, bet es arī visu dienu biju darbā, man sīkais neko no tās lekcijas nav līdz galam sapratis. Nu tad ko. Atgriežamies pie skolotāju algām. Ja viņi ar savu (ne tik mazo) algu var tikai stāstīt, nevis iemācīt, tad...Man vajag rezultātu. Lai es redzu par ko jums algu maksā. Man pēc darba vakarā nav jāatgriežas bērnībā un jāuzsāk otra darbadiena.
T
Tventīns Karantīno 28.03.2026 21:19
Tventīns Karantīno rakstija: Nu re kur viens labs cilvēks beidzot uz viena viļņa. Par tiem privātskolotājiem. Tas viss ir tikai izmaiņu sekas izglītības sistēmā. Negribam palielināt algas skolotājiem, - ok, mazliet atslogojam un nometam daļu sloga uz vecākiem. Tā tas šobrīd skolās arī notiek. Otrajā klasē sīkajam norunā mācību ..
Visiem tāpat ir skaidrs no kurienes veidojas skaistā vidējā alga valstī. No ierēdņiem, no valsts budžeta algotiem darbiniekiem. No Pinokio iestādītām monētām naudas kokam. Sasodīts, no nodokļu maksātāju nodevām.
v
viszinis 29.03.2026 10:31
Vecāks rakstija: Kāpēc 2.vsk.jābūt glābējai? Ģimnāzijai vajadzētu domāt par izglītības kvalitāti. Katrs otrais ģimnāzists apmeklē privātskolotāju.
Pilnīgi piekrītu -kvalitāte nekāda...
v
viszinis 29.03.2026 10:40
viszinis rakstija: Pilnīgi piekrītu -kvalitāte nekāda...
Par privātskolotājiem. Es arī piespiedu kārtā strādāju par privatskollotāju. Rīgā viena stunda 25 -30 eiro. Es srādaju bez laika ierobežojumiem - maksa 10 eiro. Jautāju Rīdziniekiem, kāpēc tik dārgi. Naudas lielums piespiež vecākus - bērnus mācīties!
B
Bērni laukos 27.03.2026 19:31
Nu i ko tad darīsim? Likvidēsim? Un, ko mums tagad darīt? Brīvais laiks atpūsties mums būs? Atbildiet, gudrinieki? Un, kam tāda vadība, kura neprot saimniekot, bet tikai atsēž un saņem ķeizara cienīgas algas!!! Vot tur viņiem naudas pietiek!
x
xxx 27.03.2026 18:33
Skolu pārstāves malači,tikai tā ,prieks klausīties!!!
J
Jaa 27.03.2026 15:40
Ir gan tā, pat smiekli nak jurista palīgs tante bijusī pagasta kasirka, no kura laika nav nepieciešama izglītība atbilstoša
E
Es te 29.03.2026 09:16
Un tādi tur sēž daudzi deputāti, tāpat kā domes padotie darbinieki jurista paligs , ka te rakstīts kada bijusi kasiere...Vai tada vetere kaut ko no skolas lietām un laukiem nesaprot , gan jau ne rīta, ne vakara, tik spiež pogas balosojot, kā visi Nezinu par viņu varbūt ari viņai ir izglītība ar pedogoģiju saistīta, vai tikai prot exseļa tabulas nolasīt. Papetat deputāti, cik beiguši lauku skolas strada augstos amatos un tas nozīmē, ka izglītība nav sliktāka, ka pilsetas skolā. Laukos katram bērniņam skolotājam ir sava pieeja, redz katram bērnam cauri, tur reti kad viens otru sit, apsmej , visi bērni ir iesaistīti pašdarbībā bet kas notiek lielajās skolās...palasiet medijos pašnāvības skaits pusaudžiem galvenokārt, kas nāk nolielām skolam, jo mazajā redz pedagogi, ka bernam kaut kas nav gimenē, vai ar vienaudžiem....
O
Observer 27.03.2026 13:55
Izmisīgi tiek risināta problēma, kura praktiski nav atrisināma , jo tās pamatā ir iedzīvotāju skaita samazinājums lauku apvidos. Vienkāršākiem vārdiem - izmiršana. Kāpēc cilvēki nelieto iespēju , ko tiem devis Tas Kungs, pie viena aicinot - ,,augļojieties un vairojieties, piepildiet zemi!,, ? Kamēr nav atbildes uz šo jautājumu, kas ir problēmas pamatā, visi pārējie centieni būs neauglīgi. Jo celtne brūk, ja pamats ir nepareizs.
N
Nu nu 27.03.2026 14:43
Kāda tev na....h izmiršana? Cilvēki pamet laukus piespiedu kārtā. Ceļus neremontē, darbavietu nav, nu i kirdih!
m
morāle 31.03.2026 23:35
Nu nu rakstija: Kāda tev na....h izmiršana? Cilvēki pamet laukus piespiedu kārtā. Ceļus neremontē, darbavietu nav, nu i kirdih!
Šeit izklausās pēc “No katra pēc spējām, katram pēc vajadzībām”...Kas tad Jūsuprāt tās darba vietas radīs? Grib būt darba ņēmēji ,bet kur tad ir darba devēji ? Cilvēks vienmēr izvēlas (automātiski kalkulē neapzinoties) lielāko labumu ar mazāko piepūli vai mazākās sāpes. Atšķiras tikai katram vērtību sistēma.
L
Lauku zēns 27.03.2026 13:47
Kauns par patreizējo Domes pozīciju , it sevišķi par Kalves k-dzi . Tā vietā , lai atbalstītu lauku skolas , mēs balsojam par likvidāciju . Neprotam mēs novērtēt lauku cilvēku , galvenais kalpot Rīgas kungu doktrīnām un stulbajām idejām. Mēs protam, visādā veidā izveidot, pat slotu inženiera amatus , bet lauku bērnam , kam jāceļās plkt 5-6 no rīta , lai 40-50 km attālumā dotos uz skolu palīdzēt neprotam. Jautājums , kam mums šāda novada vadība , un vai nav laiks doties tur kur cilvēku novērtē , un rada dzīvei normālus apstākļus .
a
acene 27.03.2026 12:12
Apvienotās klases, mobilie skolotāji, interešu izglītības pieejamība - vai tiešām protestētāji nav aizdomājušies par šiem jautājumiem? Kāda izglītošanas kvalitāte pie šiem diviem faktoriem ir reāli sagaidāma? Kā iespējams nodrošināt ārpusstundu pulciņu eksistenci? PŪĻA PSIHOLOĢIJAS SPECIĀLISTIEM BŪTU LAIKS PADOMĀT PAR SAVAS DARBOŠANĀS REĀLAJĀM SEKAM!
J
Jānis 27.03.2026 13:22
Saproti taču vienreiz, ka tās reālās sekas šādām reformām ir TUKŠI LAUKI bez bērniem, bez cilvēkiem! Perspektīvā tā ir TUKŠA LATVIJA. Iedzīvotāju skaits Latvijā eirosavienības laikā samazinās par 20 000 cilvēku vidēji gadā. Ja Tava vienīgā interese ir savus bērnus aizdzīt dzīvot no šejienes uz viedo Eiropu un pēc tam gaidīt, kad reizi gadā kāds pie Tevis vecumdienās atbrauks, vai Tev no turienes kādu eiriku atsūtīs maizītei, tad vari turpināt atbalstīt šis reformas un lauku iztukšošanu. Mēs gribam dzīvot Latvijā un gribam, lai arī mūsu bērni izaug, dzīvo un strādā Latvijā, un tieši Latvijā viņiem cieņpilna un pārtikusi dzīve.
m
muka 27.03.2026 09:53
Nu manā skatījumā tērēt pusmiljonu 6 bērnu izglītošanai ir nesaprātīgi, lai vai ko saka bērnu vecāki. Lētāk ir nopirkt šīm ģimenēm mājas Jēkabpilī, lai izglītojas tuvu dzīvesvietai. Pašvaldībai nebija citu variantu, kā pieņemt šo nepopulāro lēmumu.
J
Jānis 27.03.2026 13:28
Tā ir demagoģija par pusmiljonu. Turklāt, ja naudas nav bērniem, tad kāda vispār visam pārējam ir nozīme.
m
muka 27.03.2026 18:34
Jānis rakstija: Tā ir demagoģija par pusmiljonu. Turklāt, ja naudas nav bērniem, tad kāda vispār visam pārējam ir nozīme.
Kāda demagoģija? Lūdzu informējiet, cik izmaksā vienas slēdzamās skolas finansēšana gadā? Cik tūkstoši eiro uz cik bērniem? Tad varēsim spriest. Cik es dzirdēju, runa gāja par simtiem tūkstošu uz vienu skolu. Un runa gāja par bērnu skaitu, kurus var saskaitīt uz divu roku pirkstiem...
T
Tventīns Karantīno 27.03.2026 22:16
muka rakstija: Kāda demagoģija? Lūdzu informējiet, cik izmaksā vienas slēdzamās skolas finansēšana gadā? Cik tūkstoši eiro uz cik bērniem? Tad varēsim spriest. Cik es dzirdēju, runa gāja par simtiem tūkstošu uz vienu skolu. Un runa gāja par bērnu skaitu, kurus var saskaitīt uz divu roku pirkstiem...
Labi, pieņemsim ka tā. Līdz šim kaut kā dzīvojām, kā saka, dejojām aiz laimes laukos. Nauda visam pietika. Nu tad tagad, kad jādavelk jostas par pusmiljonu, tad varbūt dažus tūkstošus var atlauties izmaksāt kaompensācijās katrai ģimenei par lēmuma radītajām neērtībām ikdienā? Un kāpēc gan ne? Ietaupījums tāpat kopumā būs vērā ņemams. Man nav žēl, jo tā nauda katru gadu, cik saprotu, tāpat tika tērēta skolu uzturēšanai. Ok, ietaupam budžetā naudu bet kādu daļu ietaupītā novirzam ģimenēm kuras tieši skar šīs izmaiņas.
S
Skola 27.03.2026 08:41
Ja būtu saglabājuši skolas, vot tas būtu varoņdarbs, paraugs citiem novadiem, tā vietā ,kad Ragainis plātās, re, mēs nolikvidējām, mēs varoņi, tas bija jādara, bet palikām tagad mēs tie sliktie, kuri ir pieņēmuši nepopulāru lēmumu!
K
Kā variants 27.03.2026 06:52
Vēlētāji! Šitās referenduma 1356 balsis vēlēšanās bija jāatdod Krapam, tad nebūtu nonākuši šādā situācijā! Viņš būtu meklējis naudu optimizējot pašvaldībā esošos resursus tā ievedot kārtību un attīstību novadā! Tagad nauda iet pa labi, pa kreisi, bet ne tur, kur vajag! Ragainim neinteresē kā jūtas un dzīvo lauku iedzīvotāji. Laikam patīk kā viņi mokas! Kāds ir naudas sadalījums pagastos, tas vienkārši iespārda! Kam simti tūkstoši, kam desmiti tūkstoši un vēl mazāk!
K
Knaps 27.03.2026 07:45
Piekrītu, vajag Knapu par mēru, tad pašvaldībā visi strādās bez algas, būs privātskolotājs katram novada bērnam un vispār dzīvosim Lejputrijā. Tikai Knaps izvedīs mūs saulītē! Knapu par mēri!
A
Aijux 27.03.2026 12:59
Knaps rakstija: Piekrītu, vajag Knapu par mēru, tad pašvaldībā visi strādās bez algas, būs privātskolotājs katram novada bērnam un vispār dzīvosim Lejputrijā. Tikai Knaps izvedīs mūs saulītē! Knapu par mēri!
Es gribu dzīvot knapa nārnijā.... :)))
K
Knapsis2 27.03.2026 14:45
Aijux rakstija: Es gribu dzīvot knapa nārnijā.... :)))
Kur tad Knaps bija šīs domes sēdes laikā, kad varēja aizstāvēt skolas? Prot tikai video facebook filmēt, bet kad reāli kaut ko var izdarīt - pat nepiepūlas ierasties.
m
morāle 31.03.2026 23:54
Neesiet naivs- altruisms ir reta parādība. Un ne jau Krapa kungam tā piemīt. Savu indivīda vērtību standartu jau sen ir nodefinējis...
s
skats no malas 31.03.2026 23:57
Antiņ, pūt stabulīti, prātiņ, nāc mājās.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->