Jūsu pārlūks ir novecojis, līdz ar to šīs lapas pilnvērtīga funkcionalitāte nebūs pieejama!
/ 02.03.2026 14:52

Jēkabpils novadnieki saskata nevienlīdzību – pilsētām ir savi ģerboņi, pagastiem – nav 26

Jēkabpils novadnieki saskata nevienlīdzību – pilsētām ir savi ģerboņi, pagastiem – nav
Skatīt video

Jēkabpils novadu veido trīs pilsētas un 22 pagasti. Savs ģerbonis un karogs šobrīd ir gan novadam, gan tajā esošajām pilsētām. Jēkabpils pilsētas ģerbonī attēlota zaļa egle, priekšā – ejošs lūsis dabiskās krāsās. Aknīstes pilsētas ģerbonī galvenais elements ir brieža galva, savukārt Viesītes ģerbonī – piecas ozolzīles. Salas pagasta iedzīvotāji uzskata, ka arī novada pagastiem būtu jāpiešķir sava simbolika.

“Vairāki Salas pagasta iedzīvotāji mani aicināja iesniegt pašvaldībā priekšlikumu, lai Salas pagastam būtu savs ģerbonis,” stāsta biedrības “Lauku partnerība Sēlija” valdes locekle, Salas pagasta iedzīvotāja Irēna Sproģe. “Tas varētu būt bijušais Salas novada ģerbonis, un tā ir zemene. Šis ģerbonis ir vienīgais visā Sēlijā, kurā ir izmantotas Sēlijas karoga pamatkrāsas.”

Lai gan ģerbonis zaudējis spēku, zemenes simbols joprojām tiek aktīvi izmantots, piemēram, svinot Salas svētkus. Atjaunot šo simbolu kā oficiālu pagasta ģerboni vēlētos arī amatiermākslas kolektīvi.

“Ja mēs, piemēram, mūsu kolektīvs vai kāds kultūras nama kolektīvs kaut kur uzstājas vai startē, vai kaut kur jāiet gājienā, mēs ļoti labi varētu izmantot šo ģerboni,” saka Salas Tautas nama sieviešu vokālā ansambļa “Belcanto” vadītāja Ruta Jakovļeva. “Atpazīstamība noteikti būtu, un arī mums pašiem kaut kas savs. Tas arī radītu prieku cilvēkiem.”

Pašvaldībā uzsver, ka saistošie noteikumi “Par Jēkabpils novada pašvaldības simboliku” paredz ģerboņus un karogus tikai novada pilsētām.

“Lai pieturētos pie vienlīdzības, ka – ja pilsētām, tad tikai pilsētām, šobrīd saistošos noteikumus nav paredzēts pārskatīt,” informē Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietniece izglītības un kultūras jautājumos Aija Vetere (LZP). “Ja pagasta iedzīvotāji vēlas savu simbolu izmantot, to noteikti var izmantot kā logo kaut kādos kultūras pasākumos. Tas jau nav liegts. Vienkārši tas nav oficiāls ģerbonis, bet kultūras pasākumos jau var izmantot.”

Turpretī Salas pagasta iedzīvotāji pauž viedokli, ka vienlīdzība būtu, ja oficiāla simbolika būtu visām novada teritoriālajām vienībām, tātad arī 22 pagastiem.

“Cilvēki bija pārsteigti par tādu attieksmi pret lauku pagastiem, ka tiem vispār nav iespējas, lai būtu ģerboņi katram pagastam, kā tas ir, piemēram, Aizkraukles novadā,” saka Irēna Sproģe.

Aizkraukles novadā ir 18 pagasti un četras pilsētas. Dažiem pagastiem un pilsētām ģerboņi bijuši jau vēsturiski, bet pašvaldībā turpinās heraldisko zīmju izstrādes process arī pārējām novada teritoriālajām vienībām.

“Šobrīd mums ir apstiprināti Valsts heraldikas komisijā jau četri ģerboņi, un tad šī gada laikā mēs izstrādāsim vēl sešus ģerboņus, bet nākamajā gadā noslēgsim arī atlikušajiem diviem pagastiem,” stāsta Aizkraukles novada pašvaldības Komunikācijas nodaļas vadītāja vietniece Evija Vectirāne. “Tas ir salīdzinoši ne tik ļoti dārgs process no finanšu viedokļa, vairāk tas prasa darbinieku iesaisti.”

Jēkabpils novada iedzīvotāji pauž cerību, ka pašvaldība ņems vērā kaimiņu novada pieredzi un tomēr radīs iespēju stiprināt lokālpatriotismu pagastos.

Sandra Paegļkalne

O
Observer 02.03.2026 17:20
Jā, ideja laba! Sāksim ar to, ka izveidosim jaunu amatu - mēra vietnieks heraldikas jautājumos, ar savu ofisu, protams. Alga - 3000 , plus prēmijas. Bet pirms tam vajag organizēt pētījumu. Budžets 100 000 eiriķu. A kā bez pētījuma?
O
Otto 02.03.2026 18:04
Ja mēs atceramies cik izmaksāja CSDD un Latvijas dzelzceļš vai Pasažieru vilciens jauno logo izstrāde vai arī bērnu un jauniešu dziesmusvētku, tad labāk no jauna neko neizgudrot! Ja to ģērboņu izstrāde un ieviešana būs balstīta uz brīvprātības principiem, tad super!
S
Sudraba ābele 02.03.2026 19:08
Otto rakstija: Ja mēs atceramies cik izmaksāja CSDD un Latvijas dzelzceļš vai Pasažieru vilciens jauno logo izstrāde vai arī bērnu un jauniešu dziesmusvētku, tad labāk no jauna neko neizgudrot! Ja to ģērboņu izstrāde un ieviešana būs balstīta uz brīvprātības principiem, tad super!
Logo izstrāde - tā nav vis joka lieta! Tur maksā par katru elpas vilcienu! Un cik daudz gudru vārdu jāsacer, lai reņģ-ēdāji saprastu katra simbola nozīmi... .
O
Otto 02.03.2026 20:17
Sudraba ābele rakstija: Logo izstrāde - tā nav vis joka lieta! Tur maksā par katru elpas vilcienu! Un cik daudz gudru vārdu jāsacer, lai reņģ-ēdāji saprastu katra simbola nozīmi... .
Tas nav krāniņus uz sētas zīmēt!
Konkursi, komisijas, izskatīšanas, pretendentu atlase, iesniegto darbu izskatīšana un izvērtēšana, konkursa norises uzraudzība, konkursa norises uzraudzības uzraudzība u.t.t.! Rezultātā, 1500 iesaistītas, augsti atalgotas un ,,kvalificētas,, amatpersonas!👍
D
Dzīvs 02.03.2026 14:58
2 varianti Salas patriotēm - vai nu par savu naudu vai likvidējiet skolu un par tās budžetu kaut karogu šujiet! Pietiks vienreiz līksmot uz visu novadu skolu likvidācijas! Nekādu karogu, svētku, poliču un deputātu algu pielikumu, ja nav naudas izglītībai pagastos un ceļu uzturēšanai!
E
Ehhh 02.03.2026 16:49
Jāzin laiks, kad no skatuves iet prom..Irēna to laikam nesaprot...viss, Irēna, pietiek - pensija ir, atpūties un rušinies dārzā...iztiksim bez Tavām tik ļoti svarīgajām idejām.
j
ja kas 02.03.2026 17:28
Kādas idejas Tu esi ieteicis un panācis, ka tās tiek realizētas ? Ne jau Tu pateiksi -kad un kuram uznākt vai noiet no skatuves. Vari droši savu gudro padomu paturēt pie sevis. Salas novadam jau ir izstrādāts ģerbonis,un nekas nav pat māksliniekam jātērē. Tik vien nepieciešams, ka domei jāgroza saistošie noteikumi, lai arī pagastiem būtu iespēja apstiprināt savus ģerboņus tāpat kā pilsētām, bet Tev jau nav pat tas pierāpojis....
E
Ehh 02.03.2026 18:03
ja kas rakstija: Kādas idejas Tu esi ieteicis un panācis, ka tās tiek realizētas ? Ne jau Tu pateiksi -kad un kuram uznākt vai noiet no skatuves. Vari droši savu gudro padomu paturēt pie sevis. Salas novadam jau ir izstrādāts ģerbonis,un nekas nav pat māksliniekam jātērē. Tik vien nepieciešams, ka domei jāgroza sais..
Tak ja jau ģērbonis ir - kur problēma - ja vēlies, lieto to kur gribi.
?
??! 02.03.2026 18:13
Ehh rakstija: Tak ja jau ģērbonis ir - kur problēma - ja vēlies, lieto to kur gribi.
Abi ar Veteri saderīgs z----- pāris
S
Saliete 02.03.2026 19:44
Izdari vēl tu tik daudz cik Irēna! Cilvēks, kas vienīgai tur patiesu rūpi par Salu un Salas iedzīvotājiem.
D
Dzīvs 02.03.2026 20:10
Te nu gan nepiekrītu - lai strādā līdz 100 gadiem, bet ne at ujņu - karogiem, ģērboņiem, logo, utt Ir labdarība, zupas virtuves, labiekārtošana, skolas attīstība, senioru sadarbība utt
S
Sanita 02.03.2026 20:13
Saliete rakstija: Izdari vēl tu tik daudz cik Irēna! Cilvēks, kas vienīgai tur patiesu rūpi par Salu un Salas iedzīvotājiem.
Salas intereses nevar stāvēt augstāk par citu pagastu un ciematu interesēm. Kas tie par Salas ciemata svētkiem?Kāpēc nav Biržu vai Ošānu vai Sēlpils ciemata svētkiem? Visa nauda sagrābta. Tas nav normāli, tas nav pieņemami
V
Varbut 02.03.2026 21:31
Sanita rakstija: Salas intereses nevar stāvēt augstāk par citu pagastu un ciematu interesēm. Kas tie par Salas ciemata svētkiem?Kāpēc nav Biržu vai Ošānu vai Sēlpils ciemata svētkiem? Visa nauda sagrābta. Tas nav normāli, tas nav pieņemami
Kāpēc ne biržu ,osanu? Tas tev jāprasa domē nevis šeit. Un parasti katram ciemam ir kāds pasākums tajā dienā. Taka nav viss ap Salu.
j
jautājums 02.03.2026 21:50
Sanita rakstija: Salas intereses nevar stāvēt augstāk par citu pagastu un ciematu interesēm. Kas tie par Salas ciemata svētkiem?Kāpēc nav Biržu vai Ošānu vai Sēlpils ciemata svētkiem? Visa nauda sagrābta. Tas nav normāli, tas nav pieņemami
Cien. kundze ! Sižets ir par to, ka Jēkabpils novada pilsētu intereses tiek turētas augstāk par VISU lauku pagastu interesēm. Vetere skaidro, ka pret visiem pagastiem jāizturas vienādi, bet vai pret visiem novada iedzīvotājiem nav jāizturas vienādi, neatkarīgi no tā vai viņi dzīvo pilsētās vai laukos? Aizkraukles novads šajā jautājumā to spēj, bet Jēkabpils novada priekšnieka vietniece Vetere skalda kā ar cirvi- negrozīsim saistošos noteikumus. Varbūt dome izdos tādus saistošos noteikumus, kur atteiksies no laucinieku nodokļiem ?
S
Salietis 02.03.2026 21:59
Saliete rakstija: Izdari vēl tu tik daudz cik Irēna! Cilvēks, kas vienīgai tur patiesu rūpi par Salu un Salas iedzīvotājiem.
Jā, jā, daudz, daudz. Sākam ar skolu - jaunajā skolā remonts nav redzēts gadu desmitiem, skolas stadions = pļava, baseins pasaists pa pieskari ( paldies arī Leonidam), sporta zāle jā - ir renovēta - paldies. Tālāk - daudzīvokļu mājas - remontu, renivāciju 0, pat nevienai mājai jumts nav nomainīts, par kāpnutelpām nerunāsim (apsaimnieko pašvaldības SIA), ielu - renovāciju 0, izņemot Ābeļu ielu, kas vairs ne Sproģes laikā, bērnudārzs ir renovēts paldies, dambis renovēts paldies, tā, tā, tā, tas uz ātro laikam arī viss. Kur varēja Eiropas naudu dabūt, tur pāris lietas izdarīja - par pašvaldības naudu īsti neko. Tāds tas rezumē par ~ 20 vadīšanas gadiem. Kādam rezultāts var likties labs - man gan šķiet ka varēja krietni vairāk izdarīt. Ā, vēl pagastmāju sev uztaisīja jaunu. Pierakstiet ko aizmirsu.
a
aizmirsi 02.03.2026 23:02
Salietis rakstija: Jā, jā, daudz, daudz. Sākam ar skolu - jaunajā skolā remonts nav redzēts gadu desmitiem, skolas stadions = pļava, baseins pasaists pa pieskari ( paldies arī Leonidam), sporta zāle jā - ir renovēta - paldies. Tālāk - daudzīvokļu mājas - remontu, renivāciju 0, pat nevienai mājai jumts nav nomainīts, p..
Salieti ! Tev švaka atmiņa:3 kultūras nami atjaunoti,visas bibliotekas izremontētas, Taborkalna skatu tornis uzbūvēts, jaunajā skolā un vecajā skolā visas klases izremotētas ( tas nozīmē, ka skolā neesi bijis un tukši muldi), moderni mācību līdzekļi skolām iegādāti, Biržu pamatskolas telpas pārsvarā visas izremontētas, vairāki lauku ceļu posmi atjaunoti, atjaunoti ielu posmi un stāvvietas ciemos, iegādāts greideris, ekskavotors u.c.tehnika teritoriju kopšanai, traktors,soc. dienestam iegādāta7 vietīga automašīna, kuru uzreiz lielais novads pagrāba,Zvejnieklīcis izbūvēts,finansiāli atbalstīts Biržu un Sēlpils baznīcu remonts, uzsākti projekti atelpas brīža pakalpojumiem Līkumos,soc. dzīvokļi Biržos, ģimeniskai videi pietuvināts pakalpojums Biržos, utt.Daudzdzīvokļu māju kāpņu telpas jāremontē un jumti jāmaina par īpašnieku naudu -tas ir jūsu. Lai nebūtu jāizmanto privātīpašnieka telpas domes darbam tika atjaunota pašvaldībai piederoša ēka.
S
Salietis 03.03.2026 08:14
aizmirsi rakstija: Salieti ! Tev švaka atmiņa:3 kultūras nami atjaunoti,visas bibliotekas izremontētas, Taborkalna skatu tornis uzbūvēts, jaunajā skolā un vecajā skolā visas klases izremotētas ( tas nozīmē, ka skolā neesi bijis un tukši muldi), moderni mācību līdzekļi skolām iegādāti, Biržu pamatskolas telpas pārsvarā..
Biju skolā uz salidojumu pirms gada vai diviem, vairs neatceros...varam kopā aiziet - parādīsi man kā ir izremontēti kabineti...bioloģijas kabinets kāds bija pirms 25 gadiem, tāds arī tagad...pat mēbeles vecās. Netici? Uzjautā skolotājai Stirnai - viņa Tev pastāstīs cik daudz remontu viņa savā kabinetā pieredzēju Sproģes laikos. Saki kāpņutelpas utt par savu naudu - pilnībā piekrītu, bet ko darīt ja Tavā mājā ir 9 pašvaldības dzīvokļi un savākt vairākumu nevar, jo pašvaldībai pie vienas vietas kas tur notiek, ka tik īrniekiem lēti un neprotestē...pastāsti cik no pašvaldībai piederošajiem dzīvokliem tā ir izremontējusi? Nevienu!
S
Salietis 03.03.2026 08:21
Salietis rakstija: Biju skolā uz salidojumu pirms gada vai diviem, vairs neatceros...varam kopā aiziet - parādīsi man kā ir izremontēti kabineti...bioloģijas kabinets kāds bija pirms 25 gadiem, tāds arī tagad...pat mēbeles vecās. Netici? Uzjautā skolotājai Stirnai - viņa Tev pastāstīs cik daudz remontu viņa savā kabin..
Noslēdzot - nesaku ka nekas nav darīts, tā noteikti nav, bet, manuprāt, prioritātes bijušas greizas...par to pašu Zvejnieklīci - jā ir sakārtots, bet, manuprāt, to naudu lietderīgāk būtu bijis ieguldīt, piemēram, sakārtojot skolai sporta stadionu, saglābjot baseinu vai noasfalējot kādu grants ceļu tā vietā lao to mūžīgi greiderētu ar to jauno greideri. Tas Zvejnieklīcis vajadzīgs 1x gadā uz Daugavas svētkiem, par Taborkalna torni vispār nerunājot - kāda jēga no tā? Manuprāt tik lieki izmesta nauda. Un davaj par tūrismu tagad nesmīdini mani.
J
Juzis 03.03.2026 13:53
Salietis rakstija: Noslēdzot - nesaku ka nekas nav darīts, tā noteikti nav, bet, manuprāt, prioritātes bijušas greizas...par to pašu Zvejnieklīci - jā ir sakārtots, bet, manuprāt, to naudu lietderīgāk būtu bijis ieguldīt, piemēram, sakārtojot skolai sporta stadionu, saglābjot baseinu vai noasfalējot kādu grants ceļu t..
Tev taču bija visas iespējas startēt vēlēšanās un parādīt savu varēšanu, realizējot visas savas nosauktās prioritātes. Tagad ej par Salas un Sēlpils pagastu pārvaldnieku un varēsi izpausties pilnā apjomā un parādīt kā jāstrādā.
D
Dzimta 03.03.2026 15:35
Salietis rakstija: Noslēdzot - nesaku ka nekas nav darīts, tā noteikti nav, bet, manuprāt, prioritātes bijušas greizas...par to pašu Zvejnieklīci - jā ir sakārtots, bet, manuprāt, to naudu lietderīgāk būtu bijis ieguldīt, piemēram, sakārtojot skolai sporta stadionu, saglābjot baseinu vai noasfalējot kādu grants ceļu t..
Zvejnieklīcis un Taborkalns nemaz nav Salas pagastā, ja kas, bet Sēlpils. Tie vispār ir Eiropas līdzekļi (Zvejnieklīcī ielika naudu no apvienošanas naudas, ja nemaldos 240 000 lati, bet Sēlpils skolai un PII nebija 1 000 latu krāsns remontam, aizbildinājās Sproģe). Nost savas smirdīgās ķetnas no sēlpiliešu nodokļu naudas!
V
Varbut 03.03.2026 18:44
Salietis rakstija: Noslēdzot - nesaku ka nekas nav darīts, tā noteikti nav, bet, manuprāt, prioritātes bijušas greizas...par to pašu Zvejnieklīci - jā ir sakārtots, bet, manuprāt, to naudu lietderīgāk būtu bijis ieguldīt, piemēram, sakārtojot skolai sporta stadionu, saglābjot baseinu vai noasfalējot kādu grants ceļu t..
Baseins ir cits stāsts. Tur Jēkabpils gribēja savu baseinu. Tāpēc salas palika tāds kāds ir. Un tagad arī Jēkabpils ir tāds pats. (Pat sliktāks)
i
iz vēstures 03.03.2026 21:45
Dzimta rakstija: Zvejnieklīcis un Taborkalns nemaz nav Salas pagastā, ja kas, bet Sēlpils. Tie vispār ir Eiropas līdzekļi (Zvejnieklīcī ielika naudu no apvienošanas naudas, ja nemaldos 240 000 lati, bet Sēlpils skolai un PII nebija 1 000 latu krāsns remontam, aizbildinājās Sproģe). Nost savas smirdīgās ķetnas no sēl..
Eiropas līdzekļi ceļa malā nemētājas, un arī apvienošanās naudu knapi Salas novads paspēja ieguldīt , objektā, kuru paši sēlpilieši bija izvēlējušies. Maz trūka, ka tā nauda būtu atņemta, jo Sēlpils pagasts to nebija savlaicīgi izmantojis. Samaksātie nodokļi nav nekādi dižie, bet bļaušana tīri labi sanāk.
H
Hmmm 02.03.2026 15:43
Var jau kā senos laikos kaut katrai ģimenei (aristokrātiskai) savu ģerboni taisīt, tikai ko tas dos??? Visi grib būt monarhi, neviens negrib būt dzimtcilvēks.... Visi grib valdīt, neviens negrib strādāt...
Z
Zivis no dīķa 02.03.2026 16:04
Varu pēc standarta cenas pa 10 000 EUR katram uzzīmēt.
V
Vlad 03.03.2026 13:39
Citu problēmu novadā nav?
S
Sēlpiliete 03.03.2026 15:51
Salieti, ja nezini par Sēlpili nekomentē: Zvejnieklīcī visās brīvdienās ir daudz apmeklētāju (atpūtnieku) un tāpat Taborkalna skatu torņa automašīnu stāvlaukums nekad nav tukšs. Pie labiem laika apstākļiem pat nav vietas, kur novietot automašīnu.

Pirms komentē

Portāla administrācija aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai  ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese  tiek saglabāta.

Noteikumi ->